bolet_teletype
به سایت خبری "جی کی" نیوز خوش آمدید
l_bolet_tele
آخرين بروزرساني ۳۰ تیر ۹۷ ،‌ ۰۷:۳۰
bolet_tele
  سانحه ی مذکور در ژانویه ۲۰۱۶ برای هواپیمای BAe شرکت هواپیمایی ماهان ایر، با ریجیستر EP-MOF که از فرودگاه اهواز به فرودگاه خارک در حال پرواز بود رخ داد. این پرواز با ۷۹ مسافر و ۹ خدمه بعد از نشستن بر روی باند ۱۳ فرودگاه خارک (با طول بیش از ۲۳۰۰ متر) از باند […]
کد خبر: 12707
تاریخ انتشار: پنج شنبه ، ۷ دی ۱۳۹۶ - 22 July , 2018

 

سانحه ی مذکور در ژانویه ۲۰۱۶ برای هواپیمای BAe شرکت هواپیمایی ماهان ایر، با ریجیستر EP-MOF که از فرودگاه اهواز به فرودگاه خارک در حال پرواز بود رخ داد.

این پرواز با ۷۹ مسافر و ۹ خدمه بعد از نشستن بر روی باند ۱۳ فرودگاه خارک (با طول بیش از ۲۳۰۰ متر) از باند خارج و در ۶۰ متری خارج باند بدلیل شکستگی کامل چرخ جلو متوقف شد. در این سانحه هیچ مصدومی گزارش نگردید ولی به هواپیما صدمات زیادی وارد شد.
سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گزارش نهایی خود مهمترین دلیل احتمالی سانحه را رفتار نادرست و اشتباه خلبان در موارد زیر دانست:

تصمیم نادرست برای انجام لندینگ بر روی باند کوتاه فرودگاه خارک با وجود داشتن باد پشت (tailwind)حدود ۱۶ نات
مدیریت ضعیف CRM در کاکپیت
تصمیم گیری نادرست و انجام ندادن go-around در هنگام مواجهه با تقرب ناپایدار
محاسبه ی نادرست سرعت لندینگ بدون در نظر گرفتن مقدار صحیح tailwind

نکته ی حائز اهمیت دیگر در این سانحه عدم وجود منطقه ی عاری از موانع (CWY) در فرودگاه خارک می باشد.

مهندس شرفی(اداره کل کنترل ترافیک هوایی ایران)


بازگشت به صفحه اصلی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 9
انتشار یافته: ۰

نام:

متن نظر:

آخرین اخبار