bolet_teletype
به سایت خبری "جی کی" نیوز خوش آمدید
l_bolet_tele
آخرين بروزرساني 27 مهر 99 ،‌ 11:29
bolet_tele
صبحانه نخوردن منجر به محرومیت بدن از برخی مواد غذایی، اختلال در سطح انسولین و سخت تر کنترل کردن قند خون می شود.
کد خبر: 3133
تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 24 دی 1394 - 19 October , 2020

جي كي نيوز به نقل از آوای سلامت ، در اینجا 7 عادت غلط زندگی که منجر به بروز دیابت می شوند، معرفی شده اند.

پرهیز از نوشیدن قهوه: مطالعات نشان می دهد که مصرف قهوه کافئین دار و بدون کافئین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. یک تجزیه و تحلیل توسط محققان دانشگاه هاروارد نشان داده کسانی که روزانه شش فنجان قهوه می نوشند، 33 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. اجزای خاصی در قهوه به نظر می رسد منجر به افزایش متابولیسم گلوگز و تبدیل گلوکز به انرژی شود.

بی خوابی: اگر علاقه شما بیدار ماندن در طول شب و خوابیدن در تمام ساعات روز است، پس در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید. حتی اگر در طول روز نیز به مدت هفت تا 8 ساعت بخوابید این خطر مجددا شما را تهدید می کند. نورهای مصنوعی تلفن همراه و تلویزیون منجر به کاهش حساسیت به انسولین می شود ضمن این که سوخت و ساز بدن به علت کیفیت خواب نامطلوب مختل خواهد شد.

رژیم غذایی با فقر پروبیوتیک ها: باکتری های مفید در روده برای افزایش سیستم ایمنی بدن، هضم مناسب و کاهش التهاب و کاهش مقاومت به انسولین می شود. مواد غذایی حاوی ماست، کلم ترش، پنیر و برخی دیگر از فراورده های لبنی حاوی پروبیوتیک ها هستند.

استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویوها: گرم کردن مواد غذایی منجمد در ظروف پلاستیکی که داخل مایکروویوها قرار می گیرند، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. مواد شیمیایی مورد استفاده در بسته بندی های پلاستیکی منجر به افزایش مقاومت به انسولین، و افزایش فشار خون می گردد.

عدم دریافت نور کافی آفتاب: این مهم است که خودتان را در برابر مضرات اشعه آفتاب حفظ کنید اما اجتناب از نور خورشید به طور کامل، ممکن است شما را در معرض خطر دیابت قرار دهد. افراد مبتلا به کمبود ویتامین دی با احتمال بیشتری به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. در واقع قرار گیری در معرض آفتاب نقش موثری بر عملکرد پانکراس، تولید انسولین و سوخت و ساز گلوکز دارد.

صرف زمان زیاد جلوی تلویزیون در تعطیلات: این روند خطر ابتلا به دیابت را 4 درصد افزایش می دهد. در واقع نشستن طولانی مدت منجر به ذخیره سازی چربی احشایی و افزایش دور کمر می شود که خود با خطر ابتلا به دیابت رابطه مستقیم دارد.

صرف نظر کردن از صبحانه: این کار نیز منجر به محرومیت بدن از برخی مواد غذایی، اختلال در سطح انسولین و سخت تر کنترل کردن قند خون می شود.


بازگشت به صفحه اصلی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 1
انتشار یافته: 0

نام:

متن نظر:

آخرین اخبار